pátek 20. května 2016

Japonsko- Osaka



Hostel v Osace byl velmi lowcost (1600Y, čistý futon a sdílená sprcha, kde odpoledne nikdo nebyl, co víc si přát). Zkusila jsem všemožnými způsoby dát ségře vědět, že jsem v pořádku dojela, osprchovala se a rychle vyrazila do večerního města. Nejprve jsem se dopravila JR linkou na zastávku Osakajokoen k Osackému hradu a prokulhala celý park napříč (nohy plné puchýřů protestovali, ale na skuhrání bude spousta času při sezení v práci za dva dny). Mají tu velký pískový plácek, kde děcka hráli fotbal a baseball, starší mládež posedávala mezi stromy a piknikovali, pár lidí si bylo zaběhat. Byl krásný příjemný večer, 20 stupňů, vzduch voněl. To v Manile fakt nezažiju a tak jsem se dostala do stavu absolutní spokojenosti. 



Obešla jsem hrad a došla na zastávku Tanimachi yonchome a s jedním přestupem se dopravila na Nipponbashi, která je ve čtvrti Dotonbori, známé nákupní třídy plné barevných reklam a dobrých restaurací.
Měla jsem tu přes TripAdvisor najitou sushi restauraci s jezdícím pásem, ale přesvedčila jsem se (a o týden později na Phuketu opět), že pokud nemám čas stát hodinu a půl ve frontě, nesmím vybírat restaurace podle TripAdvisoru. Přede mnou stálo dvacet lidí a po deseti minutách se dovnitř dostali dva. Protože jsem viděla pár metrů zpátky ještě jednu stejnou restauraci, šla jsem to radši zkusit tam. Na místo tu čekalo jen osm lidí a když se mě obsluha zeptala, jestli jsem sama, posadila mě hnedka. Na pásu tu jezdilo spousta úhořů (ty já ráda) a vůbec všeho možného, výběr byl veliký. Dlouho jsem se bavila pozorováním jezdících talířků a takových šest jsem jich spořádala. Skvělou večeři mi pokazila akorát šílená paní, co si sedla vedle mě a snažila se mě překonvertovat na křesťanství. Odpovídala jsem jí dost skoupě, tak ji to naštěstí po pěti minutách přestalo bavit, dala mi letáček, že Buh je super a vyřeší za mě moji budoucnost a za chvíli odešla.
Skvěle napapaná a dost unavená jsem se dobelhala na metro a po dvou zastávkach jsem vylezla z podzemí dvacet metrů od dveří hostelu. Ještě si trochu popovídat s Tomem na skypu a už jsem vytuhla.






Hostel jsem mela kousíček od Osacké Zoo. Já mám Zoo mooc ráda. Jenže Osacká Zoo má v pondělky zavřeno. Tak jsem měla v plánu najít nějakou kavárnu na snídani, projít si Tennoji park a vedle sousedící Shinsekai (další z šílených barevných čtvrtí) a jet na letiště. Otevřenou kavárnu jsem nenašla, koupila jsem si snídani v obchodě a došla k hlavní bráně Zoo. Tam bylo samozřejmě mrtvo, jen lachtani se cachtali v bazénku za plotem. Tak jsem se politovala a podél silnice došla k parku. Tam byl ale druhý vchod do Zoo a pánové před ním stavěly tyčky na frontového šneka. Šla jsem se jich zeptat, jestli mají dneska fakt otevřeno a pán že jo, že za deset minut otvírají. Neuvěřitelné, děkuji ti, Zlatý týdne, kdy mají Japonci volno a proto mají otevřené i všechny atrakce a památky. Nadšeně jsem si sedla pod strom, snědla svoji snídani a přemýšlela, kolik času můzu v Zoo být a jestli mám dojet na letiště pozdě. Zoo otevřela minutu před půl desátou, pokladní si nejprve nastoupili před mříže, přivítali nás, uklonili se a pak už jsem mohla vyrazit na sprint. Měla jsem dvacet minut a tak byl plán jasný- oběhnout koaly a pandy červené, hrocha a afriku a rychle utíkat přes Shinsekai (kde stejně bylo ještě všechno zavřené) na vlak.





Tohle bylo skvělý, tomu říkám obývák s velkoplošnou televizí!


Na nádraží jsem doběhla dokonce s pětiminutovou rezervou a tak jsem stihla vidět letištní speciál, který vypada jako rytíř skřížený s ponorkou. Ten je ale drahý a proto jsem jela obyčejným expresem. Check in do Manily měl otevřené jen tři přepážky a fronta byla odhadem tak na hodinu. Zašla jsem si proto na poslední rychlé sushi s jezdícím pásem, které jsem objevila při příletu cestou na záchod, a o půl hodiny později jsem se postavila do řady. Bylo to dost peklo a k přepážce jsem se dostala dvacet minut před odletem vlaku. Navíc slečna měla evidentně nějaký problém, ale odmítala ho se mnou sdílet. Ptala se dvou dalších lidí, až po pěti minutách z ní vypadlo, odkud jsem a že musím mít odletovou letenku z Filipín (to je taková specialitka země zaslíbené, Filipínské. Musíte mít koupenou letenku pryč ze země a to do 30 dnů po odjezdu). Ukázala jsem jí vízum a pak i žlutou kartičku a konečně jsem mohla vypadnout.
Místo plánovaných nákupů čokolády a korálku do Pandory jsem proto prolítla kontrolama (naštěstí bez front), přejela vlakem na terminál a rovnou zapadla do letadla. Nakonec jsme ještě deset minut čekali na další cestující, takže jsem ty čokolády klidně mohla koupit.









Žádné komentáře:

Okomentovat