pátek 18. července 2014

Amerodiary díl 2.

4.5.2014

Po narovnání zkřivených těl a zastávce v nejbližším Walmartu pro kafe a snídani vyrážíme podél pobřeží na sever. Zastavujeme u krásné plážičky, která vypadá přesně jako pláž v druhém filmu Narnie. Jsem z ní nadšená, ostatní už méně, protože prší a je zima. Vzdávám pokus dostat se až k jeskyňce a odjíždíme. Hlavní zastávka je u Canon Beach, proslavené velkými útesy hned u pobřeží. Fučí a poprchá, rušíme romantickou procházku po pláži a zalézáme do auta. Pokračujeme 160 mil k Olympic NP. Natěšeni vyjíždíme na kopec na vyhlídku, ale přes mraky není vidět nic. Pokračujeme do Port Angeles, kde se zastavujeme konečně v Luďově „oblíbeném“ Taco Bell a dáváme mu za pravdu, že vaří pokrmy vskutku úchvatné. Ve visitors centru berem mapu a jedeme k Hurricane Ridge visitors centru, které se nachází ve výšce 5242 feetů. Po cestě potkáváme srnečky a tetřeva. A sníh. Nahoře je mlha jak mlíko, skáčeme po parkovišti, provádíme pár bojových tanečků a vracíme se do nížin, výhled se opět nekonal. Jedeme se podívat na Madison Falls (hned u silnice), Marymere Falls (krásná procházka, při které poprvé poznáváme nádhery deštného prasela, ihned ode mě dostává přezdívku pohádkový les) a po delším přejezdu jdeme k Sol Duc Falls. Stále prší, na Sol Duc je liduprázdno, stmívá se. Jednoznačně se shodujeme, že najdeme motel. Připadá v úvahu díra Forks, která se proslavila knížkami Twilight, protože veškeré pobíhání upírů a vlkodlaků se má odehrávat právě tady. To nás samozřejmě zcela nadchlo. V prvním motelu si řekli o 100 dolarů, což je asi místní standart. Nám se však podařilo najít motel pro nás dokonalý- byly tam postele, střecha, koupelna a zápach plesniviny na přijatelné úrovni- za cca 65 dolarů. Vlastní ho manželský pár indů, kteří neumí anglicky. Motel jsme pokřtili „U Inda“. Kluci jedou nakoupit, Marťa vaří, já lezu do sprchy a netuším, jak pustit a regulovat vodu. Při opékání masa málo větráme a začíná řvát čuchač dýmu. Odborným zmáčknutím vypínacího tlačítka problém eliminujeme a následně precizněji větráme.
Dnes ujeto: asi 440 mil

cesta k Marymere Falls

cesta k Sol Duc Falls

5.5.2014

Budík máme na sedmou, úspěšně ho všichni ignorují a spíme do devíti. Tím padá náš plán na celodenní trail (Luďa asi ještě stále doufá, že až k ledovci Blue Glacier). Balíme pláštěnky, sendviče, čokoládky a vodu a jedeme na parkoviště Hoh Rain Forest Visitors Center, ze kterého vychází prý nejkrásnější trail Olympicu Hoh River Trail dlouhý 18 mil. Počasí je docela stabilní, někteří jdou i do krátkého rukávu. Trail vede po rovince podél řeky Hoh, deštný prales je ůchvatný, překonáváme potoky a kocháme se vodopády (u vodopádu všichni cítí medvěda, já necítím nic). Po třech mílích začíná pršet. Nasazujem pláštěnky a pokračujeme. Brzdí nás řeka bez lávky, kluci brodí po větvích (místy nabírají vodu), já zkouším o 15 metrů bokem od cesty spadlý ochozený strom. Jediný problém je s návratem na cestu, porost deštného pralesa je neprostupný. Nakonec jsem to zvládla a posílám na kmen i opodál bočící Martu. Déšť stále přidává, po dalších dvou mílích se dostáváme na mýtinu plnou jeleních bobků. Otáčíme a jdeme zpět. Déšť chvíli ustává, pak se zase spouští. Za celou cestu jsme potkali jen pár turistů a to jen do míle od parkoviště. Všichni jsme promočení, převlíkáme se a jedem k pobřeží na Kalaloch Beach. Ač není nejtepleji, přestalo pršet a tak nasazujeme kraťasy (Luďa i plavky), sušíme pláštěnky a jdem do vln. Voda je čerstvá, po minutě necítíme nohy. Luďa s rozběhem skáče do oceánu a dvě minutky se nadšeně rochní (k pobavení nás a šoku ostatních návštěvníků pláže). Na břehu se balí do péřovky a zjišťuje, že si nevzal spodky, tak vytváří z ručníku slušivou sukénku. Balíme uschlé pláštěnky a vyrážíme se přiblížit k zítřejšímu cíli. Zajíždíme ještě k Lake Quinault, které trochu přetíká ze břehů a koukáme na vodopád Merryman Falls hned u silnice. V Aberdeen nakupujeme a poprvé se střetáváme s americkým nákladním vlakem (naštěstí i naposledy). Po 20 minutách přejel a my můžeme dojet do Lake Sylvia SP do kempu, postavit obydlí, uvařit maso a zalehnout.