sobota 18. dubna 2015

Taal volcano



Minulou dubnovou sobotu jsme neplánovaně jeli na Taal, aktivní, dost fotogenickou sopku 80 kilometrů jižně od Manily.
Jezero Taal vzniklo kdysi dááávno výbuchem a zřícením obrovitánské sopky. Má v průměru 25 kilometrů. Uprostřed se nachází ostrov se sopkou, která od roku 1570 vybuchla 33x, naposledy v roce 1977.

Ono stačí, když dojedete do města Tagaytay a koukáte se z restaurace na zatopenou kalderu a nový kužel sopky pod vámi. Ale pokud chcete mít návštěvu Taalu kompletní, sjeďte do vesnice u jezera, zaplaťte si loďku (1500 peso loď pro šest lidí) a zajeďte se podívat přímo na kráter. Cesta je to krátká a není ani moc náročná, spíš než kopec je horší ostré slunce a oblaka sopečného prachu, které musíte cestou dýchat. Můžete si u přístavu koupit roušku, ale do očí a všude jinde se vám prach stejně dostane. Pro ty línější je možné se nahoru nechat vyvézt ubohým malým koníkem (450 peso), ale místní jsou na ty nebožáky docela škaredí, prachu na vás sedne dvakrát tolik (zástup koní udělá pořádnou prachovou clonu) a většina, co si jízdu zaplatí, nahoře usoudí, že měli jít radši pěšky.
Poslední úsek cesty vede přes sirná políčka, kde z mnoha děr uchází zemské teplo. Nedávejte ruku až do díry jako já, jinak si ji opaříte (jako já). Nahoře se pokocháte kráterem s dalším jezerem, na kterém se dělají sirné usazeniny. Pokud se budete chtít jít podívat 50 metrů po hraně kráteru, budou po vás chtít 50 peso vstup (vůbec nevadí, že už jsme dole jeden vstup za 50 platily), protože tady je země z červené lávy a to je pece za příplatek. Já se tam podívat byla, ale jsem drzý hulvát, pohádala jsem se s výběrčím a nic neplatila (prostě odejděte, oni jsou natolik líní, že vás sledovat nebudou).
Tohle jezero v sopce v jezeře v sopce je nádherné místo a skvělý jednodenní výlet, který si užijete už jen z toho důvodu, že na hřebeni kaldery je o několik stupňů méně než v horké Manile.



síra

poslední úsek výstupu

nevím, proč se tvářím tak hrozně

pěkně tam dole topí

..ale jinak jsou ti lidi normální :/

pohled na Taal z okraje kaldery

2 komentáře:

  1. Timmy jezdi s nimi :)
    Chtela jsem ti okomentovat album na rajceti, ale chtelo to po mne vytvorit ucet. Tak jsem napsala komentar semka a kdyz jsem se prihlasila, tak se to cely smazalo, tak to pisu znova ... to jen abysme se nedivili, proc lidi nepisou komentare.

    Vietnam je super, tenhle vylet vam zavidim. A chci vyzkouset spaci autobus :)

    OdpovědětVymazat
  2. Timmy jezdí všude s námi :)
    Spací autobus se strašně kolíbal, chvílema jsem měla pocit, že se převrátí. Ale místa je tam spoustu a je to velmi pohodlné.
    Vietnam byl nádherný. Aji Kambodža. Ale teď už se moc těším na Taiwan :)

    OdpovědětVymazat